Kursbeskrivelse
På dette to dagers GrowthWheel-sertifiseringskurset vil deltakerne lære å bruke GrowthWheel-verktøykassen og -metoden for bedriftsveiledning og håndtering av kundeforhold.
Kurset går fort fram og er en miks av presentasjoner, åpne diskusjoner, casestudier, selvstendig arbeid og gruppearbeidsaktiviteter.
FORMÅL OG FRAMSKRITT
Formålene med sertifiseringskurset er:
Å bli en GrowthWheel-sertifisert bedriftsveileder og få en lisens til å fritt bruke GrowthWheel-Verktøy og GrowthWheel Online-plattformen individuelt med kundeselskaper eller i gruppeseminarer.
Å lære hvordan man bruker GrowthWheel-verktøykassen på veldig ulike kundeselskaper og mikse verktøyene med andre verktøy som utgjør beste praksis i bransjen, som Business Model Canvas og andre.
Å være med på å skape GrowthWheel ved å slutte seg til hundrevis av bedriftsveiledere som har sendt inn forslag for å hjelpe GrowthWheel-verktøykassen med å bli det den er i dag.
Framskrittene som forventes fra GrowthWheel-sertifiseringskurset er:
Å være i stand til å tiltrekke seg de beste kundeselskapene og å opprettholde disse kundeforholdene ved å jobbe med et 360° perspektiv, fokusere omhyggelig på førsteprioritetene og produsere praktiske resultater fra hver interaksjon.
Å øke produktiviteten på tiden som brukes på en-til-en-veiledningsseanser betydelig ved å bruke visuelle verktøy og en strukturert prosess som er tilpasset til hvert enkelt kundeselskap.
Å oppnå femstjerners vurderinger fra kunder ved å tilby en prosess og et forhold som gjør det mulig for kundene å ta avgjørelser, lage en agenda og iverksette tiltak.
DELTAKERE
Deltakerne i sertifiseringskursene er hovedsakelig bedriftsveiledere, inkubator-ledere og entreprenørskapsundervisere. Du kan se en liste over de sertifiserte partnerne våre her.
BELIGGENHET
Sertifiseringskursene foregår hele året på kontorene våre i New York, Danmark, Sør-Afrika og Norge eller hos utvalgte GrowthWheel-partnere. I fjor hadde vi 28 kurs i 8 land.
For å få informasjon om et spesifikt kurs, gå til kurskalenderen .
INSTRUKTØR
Instruktøren er GrowthWheel-grunnlegger og administrerende direktør, David Madié, som har sertifisert 4.500 bedriftsveiledere siden 2008. Du kan lese mer om David her.
FORBEREDELSE
Før kurset anbefaler vi at alle deltakere tenker på en forretningscase som de ønsker å arbeide med under workshop-seansene på dag to. Det kan være en case som angår et nåværende kundeselskap eller et nytt selskap som de kommer til å jobbe sammen med.
HVA MAN TAR MED SEG
På sertifiseringskurset vil deltakerne få tilgang til GrowthWheel Online. Vi anbefaler at alle deltakere tar med en bærbar datamaskin eller et nettbrett, slik at de kan prøve ut online-plattformen under kurset. Vi anbefaler også at deltakerne tar med en lader og en skjøteledning.
HOTELL-ANBEFALINGER
Det fins ikke noe forhåndsbestilt hotell, så vi anbefaler å bruke hotels.com for å finne det beste alternativet.
SERTIFISERINGSKURS-PROGRAM
Vennligst merk at tidspunktene nevnt er basert på vårt standard tidsskjema. For å se det spesifikke tidsskjemaet for hvert kurs, vennligst gå til kurskalenderen.
Kursdag 1: GrowthWheel-modellen og -verktøykassen
8:30*: Kaffe og te
9:00*: Start på dag 1
Velkomst, historie og introduksjon til GrowthWheel
Hvordan man presenterer GrowthWheel til kundeselskaper på 5, 15 eller 30 minutter
Refleksjon og diskusjon
Hvordan man gjennomfører en GrowthWheel 360° screening og hjelper kunder med å fokusere
Testkjøring av 360° Screening-Verktøyet
12:30*: Lunsjpause
Introduksjon til GrowthWheel Online
Testkjøring av online 360° Screening
Hvordan bruke GrowthWheel-Modeller til å hjelpe kunder med å lage en agenda
Testkjøring av to modeller
Hvordan bruke GrowthWheel-Vekstark til å hjelpe kunder med å ta avgjørelser
Testkjøring av Vekstark på papir og på nett
Hvordan bruke GrowthWheels 30-60-90 dagers Handlingsplan til å hjelpe kunder med å iverksette tiltak
Testkjøring av 30-60-90 dagers Handlingsplan
Hvordan lage GrowthWheel-workshops
Testkjøring av Artikler
17:00*: Slutt på dag 1
Kursdag 2: Bruk av GrowthWheel med et kundeselskap
Deltakere jobber i grupper med en selvvalgt case (nåværende kunde som fins i virkeligheten) og testkjører verktøyet.
7:30*: Kaffe og te
8:00*: Start på dag 2
Bruk av GrowthWheel sammen med andre verktøy i The Lean Startup Paradigm.
Business Model Canvas, Lean Startup, Customer Development Methodology.
Repetisjon fra dag 1
Refleksjon og diskusjon
Hvordan hjelpe kundeselskaper med å lage et attraktivt forretningskonsept
Testkjøring: Gule Vekstark
Online-øving
Hvordan hjelpe kundeselskaper med å etablere en sterk organisasjon
Testkjøring: Røde Vekstark
Online-øving
12:00*: Lunsjpause
Hvordan hjelpe kundeselskaper med å bygge varige kunderelasjoner
Testkjøring: Grønne Vekstark
Online-øving
Hvordan hjelpe kundeselskaper med å opprettholde profitabel drift
Avslutning og oppsummering
GrowthWheel-tjenester inkludert i lisens
Videre opplæringsalternativer i GrowthWheel
Viktige spørsmål
16:00*: Slutt på dag 2
*Standard tidsskjema
Dersom du har spørsmål om sertifiseringskurset, vennligst kontakt oss på support@growthwheel.com.